[O1] Od czego zacząć ?? błędy VAG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzem
    Classic
    • 2010
    • 14

    [O1] Od czego zacząć ?? błędy VAG

    Zamieszczone przez blind_walker
    Mihau, a z wyprawy do Poznania już Ci przyszło?
    no właśnie ze zniecierpliwieniem oczekuje na nią
  • Transporter
    Ambiente
    • 2009
    • 142

    #2
    [O1] Od czego zacząć ?? błędy VAG

    Witam
    Od pewnego czasu moją skodzinką szarpie :P obroty falują miedzy 720 a 800 na biegu jałowym

    Największe szarpanie jest przy 1250 obrotach <chodzi jak traktor>

    Wiec zakupiłem prosty kabelek aby zdiagnozować moje maleństwo

    1 uruchomienie ... szok :shock:

    17526 - O2S Heating: B1 S2: Open Circuit
    35-00 - -
    17606 - 02 Sensor Heater: B1 S2: Electrical Malfunction
    35-00 - -
    16500 - Czujnik temperatury chlodziwa
    35-00 - -
    16684 - Wykryto wypadanie zaplonu -np: roznica cisnien
    35-00 - -
    16686 - Wypadanie zaplonu w 2 cylindrze
    35-00 - -
    16688 - Wypadanie zaplonu w 4 cylindrze
    35-00 - -
    16687 - Wypadanie zaplonu w 3 cylindrze
    35-00 - -

    Błędy wykasowane i znowu ... szok :shock:


    17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
    P1118 - 35-00 - -
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -
    16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
    P0302 - 35-00 - -
    17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2: Electrical Malfunction
    P1198 - 35-00 - -
    16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
    P0118 - 35-10 - - - Intermittent


    Błędy znowu wykasowane i znowu ...... :shock: szok :shock:

    te już nie znikają



    17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17606 Nie znany kod błędu ---------------------------------- ten pojawił się już wcześniej
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16684 Losowe wypadanie zapłonu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16686 Brak zapłonu cylinder 2
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


    p.s. błędy zczytywane VAG COM, PolskiVAG i VWTOOL


    Wiem że najprawdopodobniej do wymiany jest 2ga LAMBDA lub kable sie od niej zepsuły bo jak odłączyłem tą przy silniku to pojawił się identyczny błąd do obu

    I teraz czekam na wasze propozycje ..... Od czego zacząć i jak to zrobić :?:



    p.s.Używałem szukajki ale głównie znalazłem tematy o LPG a ja mam PB
    www.calorocznykierowca.blog.pl

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Pierwsze co to sprawdź cewke na drugim cylindrze bo najprawdopodobnie jest padnięta dlatego silnik chodzi jak traktor i falują obroty.

      Na pracującym silniku ściągasz cewke ze świecy i słuchasz czy słychać przeskok iskry (pykanie), dla pewności podłączasz cewke z innego cylidra do cylindra 2 i sprawdzasz czy działa. Po takich czynnościach jesteś pewien czy cewka jest padnięta.

      Jak to sprawdzisz będzie można kombinować dalej.

      Pozdrawiam
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • Transporter
        Ambiente
        • 2009
        • 142

        #4
        a teraz <może głupie> pytanie jak ściągnąć cewkę cylindry liczy się od prawej czy lewej ?
        www.calorocznykierowca.blog.pl

        Komentarz

        • red
          Drive
          • 2009
          • 60
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Cylindry liczy się od lewej(od paska ).
          Co do demontażu cewek to jak zdemontujesz osłonę (4 imbusy) to dalej tak jak tutaj:http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/50

          Komentarz

          • Transporter
            Ambiente
            • 2009
            • 142

            #6
            dzięki za porady jutro z rana pędzę do garażu - trzymajcie kciuki
            "pomógł" dla was - w 100% zasłużone

            [ Dodano: Czw 18 Lut, 10 12:33 ]
            Zrobiłem tak jak doradzaliście...
            Cewka przełożona i prawdopodobnie spalona :cry:
            teraz wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze chodzi jak maluch
            coś musi palić cewkę na 2gim cylindrze ...

            dodatkowo pojawiło się "pykanie/cykanie" w tym czymś....<foto> lewa strona między zbiornikiem płynu chłodzącego i spryskiwaczy "cykanie" dochodzi z pod kopułki z dwoma przewodami



            [center:a1abd75aa2] :cry: :cry: :cry: POMOCY :cry: :cry: :cry: [/center:a1abd75aa2]
            www.calorocznykierowca.blog.pl

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Zamieszczone przez Transporter
              dodatkowo pojawiło się "pykanie/cykanie" w tym czymś....<foto> lewa strona między zbiornikiem płynu chłodzącego i spryskiwaczy "cykanie" dochodzi z pod kopułki z dwoma przewodami
              tu to chyba ma pykać - u mnie pyka już 4,5 roku. to jest jakiś zaworek ekologiczny (prawy przód koło zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego za przednim prawym reflektorem).
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • Transporter
                Ambiente
                • 2009
                • 142

                #8
                chyba jednak mechanik zarobi .... ;( ale cóż ... czas zacząć weekend
                "maleństwem" zajmiemy sie od poniedziałku ....

                Chyba że ktoś wpadnie na jakiś cudowny pomysł to śmiało ludzie - nie krępować się :P

                A jeśli ktoś cudownie uchroni mnie od mechaniowca :P nastepnego dnia wysyłam
                flaszkę* / piwo* / soczek* kurierem DHL

                *2 niepotrzebne skreślić
                www.calorocznykierowca.blog.pl

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Pykaniem z tego zbiorniczka się nie przejmuj bo on ma pykać bo wtedy znaczy że działa.

                  A zamieniałeś z powrotem cewki na swoje miejsca i czy nadal nie chodzi na 2 i 3 cylindrze? Bo może któryś przewód idący do drugie cewki jest przerwany.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • Transporter
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 142

                    #10
                    zmieniłem .... po wsadzeniu cewki z 3go cylindra na miejsce 2go zaczęło "walić" spalonym plastikiem .... następnie - zamiana na fabryczne miejsca a rezultatem tego cylindry 2 i 3 nie mają zapłonu cylinder 2gi pali cewki - bezspornie !!

                    A teraz problem jak temu zapobiegnąć ... ?!?!
                    www.calorocznykierowca.blog.pl

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      To przydałoby się sprawdzić gdzie robi się zwarcie.
                      Bierzesz miernik odepnij wtyczke od cewki na 2 cylindrze i sprawdź czy pomiędzy poszczególnymi pinami nie ma zwarcia.
                      Pin 1 (przewód brązowy) - masa
                      Pin 2 (przewód brązowo-czerwony) też masa
                      Między nimi oczywiście może pokazać że jest zwarcie
                      Pin 3 (przewód czerwono-purpurowy) - plus 12V pewnie po włączeniu zapłonu.
                      Pin 4 (przewód purpurowy) - sygnał z komputera o chwili zapłonu.

                      Czyli trzeba głównie sprawdzić czy nie ma zwarcie między 1 lub 2 a 3 i 4 oraz między 3 a 4.

                      Jeżeli będzie wszytdko dobrze to trzeba iść po nitce do kłębka czyli po kolei rozpruwać wiązke kabli od cewki do komputera może gdzieś zakradł się jakiś gryzoń albo coś przetarło wiązke i robi się zwarcie. Tłumaczyłoby to skąd biorą się pozostałe błędy.

                      Pozdrawiam
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • Transporter
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 142

                        #12
                        chyba już straciłem przekonanie ;( pojadę w poniedziałek do warsztatu od elektryki/elektroniki/wiązek

                        mniejsza z opłatą ... ważne żeby moja "UKOCHANA OCTAVIA" chodziła jak marzenie

                        p.s. i tak czekam na dalsze propozycje ...
                        www.calorocznykierowca.blog.pl

                        Komentarz

                        • Marcin STECZKO
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 292

                          #13
                          Proponuję sprawdź wiązki dochodzące do poszczególnych cewek
                          BYŁ SREBRNY "AGRESOR"
                          Była BIAŁE COMBI AZJ 4X4
                          Była CZARNA COMBI ATD 4X4

                          MK IV

                          Komentarz

                          • songohou
                            Drive
                            • 2010
                            • 43

                            #14
                            A może zanim posprawdzasz wszystko co możliwe.... wymienisz świece. One nie są wieczne, zwora na cewce nr 2 może oznaczać walniętą porcelankę
                            http://www.majkadesign.pl/

                            Komentarz

                            • madden
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 106

                              #15
                              Zgadzam się z songohou, też bym zaczął od sprawdzenia świec szczególnie na 2 cylindrze. Świeca może powodować ew. zwarcie i w konsekwencji palenie się cewek.
                              Spalanie:

                              Komentarz

                              • red
                                Drive
                                • 2009
                                • 60
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Długi klucz 16mm fajkowy i świece np http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=549#
                                Cała operacja zajmuje ok 15 min.
                                Ja wymieniałem ok 2 tygodni temu bo miał takie dziwne tiki na wolnych obrotach oraz przy przyśpieszaniu (pomogło oczywiście)
                                Musisz tylko robić wszystko z wyczuciem ponieważ czytałem że NGK sa podatne na pękanie porcelanki.

                                Komentarz

                                • Transporter
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 142

                                  #17
                                  POMOGŁO :!:

                                  Oto lista usterek:

                                  Świeca
                                  DWIE cewki (JEDNA PRZEZ MOJĄ NIEWIEDZĘ)

                                  A TERAZ UWAGI DLA INNYCH :: :
                                  1 nie przekładajcie cewek z walniętego cylindra (chyba że macie pewność co do świecy i przewodów) - JA TO ZROBIŁEM

                                  2 porada dotycząca wyjmowania cewek:
                                  -bierzemy sznureczek np: taki jak do wieszania prania, przewlekamy pod złączką kierujemy na spojenie miedzy wtyczką a złączką jedna ręką ciągniemy a 2gą asekurujemy żeby nie szarpnąć

                                  3 napięcie miedzy przewodami najlepiej porównać z innym działającym cylindrem

                                  4 gdy wykręcimy świecę trudno ją wyciągnąć wiec nakładamy na nią lekko cewkę i wyciągamy

                                  gdy przypomnę sobie więcej dopisze...

                                  PODZIĘKOWANIA DLA WSZYSTKICH KAŻDY DOSTAŁ "POMÓGŁ" :ideia:

                                  DZIĘKUJĘ JESZCZE RAZ

                                  [ Dodano: Sob 20 Lut, 10 16:57 ]
                                  aaa i wiedzieliście jak dziwnie patrzą się w ASO ja człowiek chce grzecznie kupić jedną świecę ... :?
                                  www.calorocznykierowca.blog.pl

                                  Komentarz

                                  • mroko
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 659
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Sorry Transporter, za tą podpowiedź z przełożeniem cewek ops: ale nieraz poprostu człowiek nie pomyśli o najprostszym tylko za bardzo kombinuje.

                                    Ale najważniejsze że udało się naprawić fure

                                    Pozdrawiam
                                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                    Komentarz

                                    • Transporter
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 142

                                      #19
                                      mroko, teraz i JA i TY wiemy o tym oraz INNI KLUBOWICZE będą już wiedzieli

                                      a wiedza jest najcenniejsza :P 8)

                                      [ Dodano: Sob 13 Mar, 10 19:38 ]
                                      mroko, poszło dawne zapomniane "pomógł"
                                      www.calorocznykierowca.blog.pl

                                      Komentarz

                                      Pracuję...